Sunday, August 12, 2012

Dogme

O dogmă este o colecţie de idei filosofice sau religioase care au scopul să tindă spre un stil de viaţă. Problema în zilele noastre, după părerea mea, este că sunt mult prea multe astfel de dogme. Fiecare vine cu explicaţie şi încearcă să desluşească marele mister al acestei vieţi: cine suntem, de unde provenim, încotro ne îndreptăm şi care e rostul nostru pe acest pământ. Fiecare dogmă sau fondator de dogme interpretează lucrurile după propria părere. Sincer să fiu nu văd rostul acestor idei, pentru că la un moment dat adunate toate dogmele la un loc ne dăm seama dacă gândim un pic că defapt toate aceste idei nu duc nici unde.
Creştinii de obicei, în special neoprotestanţii, se dau drept mari experţi ai vieţii şi consideră că au dreptate în ceea ce spun şi în ceea ce fac. Musulmanii îşi duc religia lor până la fanatism. Alţii încă şi în zilele noastre ar ucide în numele religiei; şi exemplele negative pot continua. După părerea mea, aşa cum am spus, consider că toate aceste doctrine religioase sunt inutile şi nu duc omul nici unde. Din contra, dacă acceptăm să gândim ca nişte roboţi după tipar ajungem să dăm la o parte gândirea raţională şi acceptăm o gândire superficială şi superstiţioasă. E mai uşor să credem în ceva sau cineva ce nu o fost văzut încă nici odată decât să credem în propriile noastre puteri, nu-i aşa? E mai uşor să acceptăm o nenorocire sau orice altceva şi să spunem că e voia "creatorului" decât să acceptăm ideea de "locul şi momentul nepotrivit", nu-i aşa?
Singura doctrină care se apropie de adevăr este cea budistă. În această religie-filosofie se găsesc idei care ar trebui respectate şi dacă le-am respecta am fi mult mai corecţi, mult mai buni şi mult mai sănătoşi. Ce rost are să te rogi să fi sănătos când poţi duce o viaţă echilibrată şi astfel ai şanse să eviţi bolile şi problemele. Cauza suferinţei omului este dorinţa de plăcerile trupeşti, indiferent că e vorba de un stil de viaţă dezordonat, plăceri sexuale sau lăcomie şi alte astfel de defecte. Tot cea ce ar trebui să facem după părerea mea este să ducem o viaţă echilibrată, să fim activi, să fim corecţi şi cinstiţi, şi nu să ne lăsăm îndoctrinaţi de tot felul de "cunoscători". Asta este esenţa vieţii după părerea mea.

No comments:

Post a Comment