Wednesday, October 25, 2023

Calea luptătorului singuratic

"Puterea nu vine din câștig. Luptele pe care le duci îți dezvoltă puterea. Ești puternic atunci când treci prin momente grele și nu renunți." - Arnold Schwarzenegger

Calea luptătorului singuratic este calea mea. Am învățat să îmi duc luptele singur, fără să implic pe nimeni în ele. Mâna care scrie frumos, la nevoie poate să fie și pumnul care lovește. Mă trag dintr-un neam de luptători care nu au renunțat ușor. Curajul e o virtute.
Parcă am fost o haită de lupi fioroși, dar din care fiecare pe urmă a luat pe cale proprie. Așa sunt lupii cei mai puternici: singuratici. Un lup niciodată nu va fi un animal de casă sau de companie. Eu am fost făcut să fie luptător, să fiu calm și respectuos, dar la nevoie să scot sabia din teacă. Nu mă sperie focul, nici apa și nici vântul. Mi-am dus bătăliile singur, fără să am pe umerii cui să-mi vărs lacrimile. Mi-am lins rănile singur, fără să mă bandajeze cineva. Asta înseamnă să fii puternic. Puterea e o virtute.
Niciodată nu mi-a plăcut să-mi trădez aproapele, prietenii, familia. Numai lașii fac așa ceva și cei lipsiți de caracter și de personalitate. Onoarea întotdeauna trebuie să fie pe primul loc. Onoarea trebuie să meargă mână în mână cu loialitatea. Trebuie să fim loiali familiei. Familia este pe primul loc. Mi-aș da viața oricând, fără ezitare, pentru membrii familiei care mi-au mai rămas, sau pentru rudele apropiate la care țin și care țin la mine. Familia e totul. După aia urmează prietenii și cunoscuții. De multe ori o prietenie adevărată înseamnă mai mult decât o legătură de sânge. Fratele te poate trăda, dar prietenul e posibil să nu o facă. Onoarea față de aceste lucruri trebuie respectată. Onoarea e o virtute.
Am fost loial familiei mele de când mă știu. Mi-am respectat mereu strămoșii, fără prejudecăți. Le păstrez amintirile vii, le păstrez lucrurile ca pe niște comori valoroase, le îngrijesc mormintele și le duc moștenirea mai departe. Loialitatea e un principiu important, dar cea mai mare loialitate trebuie să o avem către familie. Loialitatea e o virtute.
În linii mari, codul de conduită al unui războinic, sau luptător singuratic, se poate rezuma la următoarele principii: decizia corectă, luată cu sânge rece atunci când situația o cere, atitudinea corectă, adevărul; curaj până la eroism; iubire universală, generozitate față de orice formă de viață (atât față de oameni cât și față de animale), compasiune; acțiune corectă – o calitate esențială, bunăvoința; sinceritatea totală, onestitatea; onoare și glorie; devoțiune și loialitate.
Curajul lupului e curajul meu. Puterea tigrului e puterea mea. Înțelepciunea dragonului e înțelepciunea mea. Flexibilitatea cocorului e flexibilitatea mea. Agilitatea vulturului e agilitatea mea. Precizia șarpelui e precizia mea. Un luptător singuratic nu se căsătorește și nu își întemeiează familie. Toate acestea sunt distrageri de la calea războinicului. Pentru un luptător singuratic, fericirea celor la care ține e mult mai importantă decât propria fericire. Să te sacrifici pentru o cauză nobilă este cea mai mare virtute. Să-ți dedici viața unei cauze, cum ar fi creșterea unui copil în condiții grele, îngrijirea unui membru bolnav al familiei, sunt cele mai mari sacrificii. Orice sacrificiu adus unei persoane aflate la nevoie este cea mai înaltă formă de virtute. E o spălare a păcatelor, căci oricâte răutăți ar fi făcut luptătorul la viața lui, toate parcă sunt răscumpărate și iertate. Nimic nu e mai puternic decât bunătatea, iar un luptător singuratic trebuie să aibe o inimă bună. Trebuie să fie bun, ca alții să nu aibe parte de răul pe care el îl îndură și să nu aibe nimeni de-a face cu demonii cu care el se luptă în cele mai lungi și triste nopți. Nimeni nu trebuie să facă parte din suferința lui, iar datoria lui e să-și ferească persoanele la care ține de toate nenorocirile. Calea luptătorului singuratic este o cale a virtuții.

No comments:

Post a Comment